God Jul.

Julekvelden er over for i år. 

 

Vi har hatt en fantastisk dag og kveld. Jeg er heldig!

Jeg har to gutter som har kost seg i dag. Begge barna har gledet seg lenge til denne dagen, spesielt storebror på 4 år. Det har vært forventninger, og nysgjerrighet i forhold til nissen og til pakker. Jeg er ydmyk og takknemlig for at jeg har det så bra. Jeg har vært sammen med mennesker jeg er glad i, og som er glad i meg. Det er ikke alle som er like heldige. 

 

Julekvelden kan være ekstra vond for veldig mange mennesker.

Det kan være såre og skjøre relasjoner, som gjør ekstra vondt på dager som i dag. Det kan være voksne barn som har konflikter med sine foreldre. Kanskje har mamma eller pappa giftet seg på nytt og fått flere barn, og de voksne barna sitter med en følelse av å ha blitt byttet ut. Kanskje er det såre følelser hos både foreldre og voksne barn, men de blir ikke snakket om.

Det finnes mange mennesker som ikke har hatt en fin julekveld. Det finnes mennesker som er alene, som ikke har verken venner eller familie. Det finnes mennesker som ikke har et hjem, som ikke har penger.

Det finnes barn som har voksne som ruser seg. Det finnes barn med voksne som er voldelige. Det finnes barn som ikke har trygghet.

Det finnes både voksne og barn som ikke har hatt en fin dag og kveld i dag. 

 

Hilsen Stine <3

Facebook: https://www.facebook.com/hagenfamilieterapi/

Instagram: https://www.instagram.com/hagen_familieterapi/

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg